De eerste dagen in Antwerpen - Reisverslag uit Antwerpen, België van Marloes Beijk - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Antwerpen - Reisverslag uit Antwerpen, België van Marloes Beijk - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Antwerpen

Blijf op de hoogte en volg Marloes

04 Februari 2013 | België, Antwerpen

Voor vijf maanden woon ik in Antwerpen om mijn stage van de Front Officte te kunnen lopen.
De eerste dagen in Antwerpen zitten er al weer op. We hebben al een hoop van Antwerpen gezien, en ons appartement is al een beetje ons thuis geworden.
Vrijdag aan het eind van de middag ben ik aangekomen in Antwerpen, na het appartement te hebben bezocht, heb ik globaal me spullen uitgepakt en me bed ingedoken! De volgende ochtend boodschappen gedaan en s'middags het centrum in. Toen viel me op dat in de stad af en toe een broodautomaat staat. Heel apart als je het voor het eerst ziet.
Zondags heb ik ongeveer heel Antwerpen gezien, ik heb namelijk een fiets gekocht in het centrum. Ben er met de bus heen gegaan, en moest dus met de fiets terug. Het was een hele tour! Vervolgens s'avonds mijn hotel vast opgezocht aangezien ik vandaag om 6.45 uur moest beginnen. Het leek zo makkelijk bij de informatiebalie van Antwerpen, maar dat viel even tegen toen bleek dat hij het verkeerde hotel had aagekekruisd.
Dus nu na drie nachten in Antwerpen te zijn, ken ik heel Antwerpen al! Heeft ook z'n voordelen, want vanmiddag na mijn eerste stage dag gehad te hebben was ik ook weer even de weg kwijt. Of eigenlijk, mijn begeleidster, van wie ik ook het appartement huur, zei dat ik alleen maar rechtdoor moest. Maar op een gegeven moment kon ik niet meer rechtdoor, en wist ik toch nog de weg naar huis:)
Mijn eerste stage dag, was een leuk dag. Er waren meer nieuwe stagaires en dus was er een introductiemoment in gelast voor ons als nieuwkomers. Een rondje door het hotel, alle werknemers bij langs en vooral heel heel veel informatie over de brandveiligheid, en dit leerzamen moment afgesloten met een lekkere lunch!
Morgen weer een dagje naar stage toe, hopen dat ik de heenweg nog kan vinden in het donker en s'middags toch nog maar even op onderzoek uit met mijn touristische fietsroutekaart!

Dit waren mijn eerste avonturen vanuit Antwerpen!

  • 04 Februari 2013 - 20:31

    Annelies:

    Wojoo Pearl! Leuk hoor allemaal! Ik wist helemaal niet dat je een fiets hebt gekocht! Leuk:) En heb je je tas intussen al meer dan globaal uitgepakt? :p Puss och kram!

  • 04 Februari 2013 - 23:29

    Jezus:

    Joehoe! Klinkt leuk allemaal :D En wat een lekker eten!! Veel plezier, liefs xxx

  • 05 Februari 2013 - 09:10

    Jacoba:

    Hoi Marloes!!

    Ja grappig he?! Een brood automaat?! Er is in Leeuwarden ook 1, best handig hoor ;)! Hahaha, ik had het fietsavontuur ook al gehoord, haha.. Veel plezier!!

    Liefs Jacoba

  • 06 Februari 2013 - 17:31

    Rinze:

    Vond ook leuk om jou erheen tebrengen weet waar jij zit en hoe het eraan toegaat daar.komt helemaal goed met jou heb er vertrouwen in en kom snel langs dikke tut skot

  • 14 Februari 2013 - 15:20

    R. Mulder:

    Hoi Marloes,
    Goed te lezen dat je de stad al aan het verkennen bent, kun je de gasten ook goed advies geven hoe ze ergens moeten komen. Je bent toch wel voor de Schelde gestopt!
    Hoop dat je je al wat thuis voelt in Antwerpen en het hotel. Succes met je stage!
    Wil je Kim vragen of ze mij evt. een mail met de eerste indriuk wil sturen of heeft ze al een blog en/of skype aangemaakt. Die mag ze me dan wel mailen!

  • 25 Februari 2013 - 21:53

    Papa:

    Hee meissie, komt er nog een vervolg op jouw spannende verhalen? :-) PP

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 07 Dec. 2012
Verslag gelezen: 811
Totaal aantal bezoekers 19123

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Stage in Antwerpen!

07 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: